ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΥΛΙΚΟΥ

Το υλικό που θα βρείτε στο ιστολόγιο "Νηπιαγωγός για Πάντα" είναι δημιούργημα της εκπαιδευτικού κ. Ειρήνης Ματθαιάκη. Παρέχεται δωρεάν και είναι ελεύθερο προς χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση για εμπορική εκμετάλλευση, η αναδημοσίευση χωρίς παραπομπή στη δημιουργό του και η αντιγραφή του περιεχομένου σε άλλη ιστοσελίδα χωρίς ανάρτηση του σχετικού συνδέσμου (link) του ιστολογίου.

Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

Παιδί & Μαθηματικά: Πρωτομαγιάτικα Στεφάνια



Παιχνίδι με ένα ή δύο ζάρια σε ομάδες



Υλικά: 1 ή 2 ζάρια με αριθμούς ή βούλες ανάλογα με το επίπεδο των παιδιών


Στόχοι:
1. Να αναγνωρίσουν αριθμούς 
2. Να αντιστοιχίσουν αριθμούς & ποσότητες
3. Να εξοικειωθούν με την έννοια της πρόσθεσης και τα αντίστοιχα μαθηματικά σύμβολα 
4. Να κρατήσουν σημειώσεις στα πλαίσια του παιχνιδιού
5. Να συνεργαστούν σε ομάδες


Δραστηριότητα:
1. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες κι επιλέγουν ένα όνομα (π.χ. κόκκινη ομάδα)
2. Σε κάθε ομάδα δίνεται ένα χαρτί με σχεδιασμένο στεφάνι και η ίδια ποσότητα λουλουδιών
3. Στη συνέχεια,  ρίχνοντας το ζάρι ή τα ζάρια κάθε παιδί διαδοχικά καλείται να κολλήσει σε αυτό όσα λουλούδια υποδεικνύει ο αριθμός ή το άθροισμα. Παράλληλα κρατάει σημειώσεις στο φύλλο καταγραφής.
4. Νικήτρια αναδεικνύεται η ομάδα που έχει κολλήσει τα περισσότερα λουλούδια στο στεφάνι της
   

 
Συμβουλές:
  • Τα λουλούδια μπορείτε να τα εκτυπώσετε σε χρωματιστά χαρτιά και να τα πλαστικοποιήσετε για μελλοντική χρήση. 
  •  Κρίνεται σκόπιμο σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε 2 ζάρια, αυτά να έχουν αριθμούς από το 1 έως το 3 για να μην χρειαστείτε πολύ μεγάλο αριθμό λουλουδιών

     Παραλλαγή: για να αποφύγετε τη διαδικασία της εκτύπωσης, τα παιδιά αντί να κολλάνε μπορούν να ζωγραφίζουν τον αντίστοιχο αριθμό λουλουδιών

·          
     Φύλλο Καταγραφής: στο πρώτο πλαίσιο κάθε ομάδα γράφει το όνομά της. Σε κάθε τετραγωνάκι τα παιδιά γράφουν τον αριθμό των λουλουδιών που κολλάνε κάθε φορά ενώ ανάμεσα στα τετραγωνάκια σημειώνουν το σύμβολο της πρόσθεσης (+) και στο τέλος το σύμβολο της ισότητας (=). Κατόπιν συγκρίνουν τις δύο ποσότητες σημειώνοντας το αντίστοιχο σύμβολο ανισότητας (<, >). Μετά την ανάδειξη του νικητή, γράφουν το όνομα της αντίστοιχης ομάδας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου